Ciasto jogurtowe z morelami i truskawkami na bazie orzechów i migdałów, bez glutenu!




Zapraszam na niedzielne słodkości! Ciasto z orzechów ze świeżymi morelami i truskawkami. Ciasto nie jest zbyt słodkie, jeżeli lubicie bardzo słodkie dodajcie więcej cukru. Osobiście chciałam dorobić lukier cytrynowy do polania, ale po pierwsze nie znalazłam w domu cukru pudru, po drugie pomyślałam o moich ulubionych jeansach :) i stwierdziłam że taki poziom słodkości wystarczy :) 
oj, gdyby te słodkości tak się nie odkładały na biodrach :) 
Ciasto jest dość wilgotne, a to za sprawą dodanego jogurtu i owoców. Ja dodałam jogurt wegański z kokosa, Wy możecie użyć zwykłego naturalnego. Ciasto jest 100% bezglutenowe, jeżeli tolerujecie gluten dodajcie zwykłej mąki, zamiast ryżowej. Ogólnie uważam, że ciasto jest świetne, zazwyczaj jak piekłam ciasta z owocami, owoce spadały na samo dno. W tym przepisie owoce dodane do masy, jak i na wierzch ciasta, nie opadają. Nie są również obtoczone w żadnej mące czy bułce, wydaję mi się, że to za sprawą orzechów w cieście które po prostu trzymają wszystko na swoim miejscu. Owoce możecie dodać inne, nie wiem czy o tej porze roku dostaniecie jeszcze truskawki. Na morele sezon jeszcze trwa, ich polecam nie pomijać gdyż upieczone mają jeszcze lepszy smak jak świeże. Truskawki możecie zastąpić na przykład borówkami lub jagodami. 


Przepis nie zawiera glutenu, mleka, kukurydzy i soi.



Składniki:
100 g orzechów włoskich mielonych
100 g migdałów mielonych
150 g mąki ryżowej / pszennej
4 jajka
4 i 1/2  łyżki cukru
proszek do pieczenia
200 g owoców
200g jogurtu
ew. cukier waniliowy
forma keksówka 30x10cm

Jajka wbijamy do miski, dodajemy cukier, miksujemy ok 10min. Dodajemy jogurt i orzechy. Na koniec mąkę wymieszaną z proszkiem. Dobrze wymieszać. Dodać owoce. Garść owoców zostawicie na wierzch ciasta. pieczemy ok 50min w 210 stopniach. 
WAŻNE! Sprawdzajcie poziom wypieczenia ciasta za pomocą długiej wykałaczki, patyczka, gdyż każdy piekarnik piecze inaczej.








Komentarze

Popularne posty