Czekoladowe ciasto z cukinii z orzechami



Mocno czekoladowe rozpływające się w ustach! Z wierzchu chrupiące, w środku bardzo wilgotne.
Jeżeli lubicie ciasta typu brownie, to to ciasto z dodatkiem cukinii na pewno Wam posmakuje. W sumie to mój pierwszy wypiek z dodatkiem cukinii i jestem bardzo zadowolona. Cukinia jest wcale nie wyczuwalna (troszkę się bałam, że będzie ją czuć), za to nadała ciastu wspomnianej wyżej wilgotności. Tak w ogóle to miałam w planach upiec inne ciasto na weekend, ale w lodówce zalegała mi piękna zielona cukinia, którą dostałam od Mamuśki z Polski :) Najlepsze w tym cieście jest to, że nie zawiera ani grama czekolady, a smak ma na prawdę bardzo czekoladowy.
Nawet mój wybredny mąż zajadał się tym ciastem do kawy (jeszcze nie poinformowałam że jest z cukinią :)) 
Ciasto zrobiłam w blaszce keksówce o wymiarach 30x10cm, jeżeli chcecie wyższe ciasto proponuję zwiększyć składniki dwa razy.
Polecam z całego serca wypróbowanie tego przepisu, nie pożałujecie! Ciasto jest bez glutenu, bez mleka, na dodatek 100% wegańskie ! Zapraszam!


Przepis nie zawiera glutenu, mleka, soi i kukurydzy.





Składniki:
100g mąki kokosowej
1/2 szklanki oleju np rzepakowy
5 łyżek kakao
1/2 szklanki cukru
1/2 łyżeczki cynamonu
2 lub 3 jajka ( u mnie były bardzo malutkie, duże wystarczą 2)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka  obranej, startej na dużych oczkach cukinii
garść orzechów włoskich


Jajka ubić z cukrem, dodać olej i startą odsączoną cukinie (po starciu przełożyć na ścierkę i mocno wycisnąć wodę), dodać kakao i cynamon, wymieszać. Na koniec dodać mąkę z proszkiem, wymieszać. Dorzucić orzechy. Przelać w formę wyłożoną papierem. Pieczemy około 45 w 220 stopniach.




Komentarze

Popularne posty