Duszona łopatka z pieczarkami



Łopatka rozpływająca się w ustach :) wczoraj wrzuciłam Wam przepis na łopatkę z grilla, przepis znajdziecie tutaj. Jeżeli zamarynowaliście więcej mięsa z tamtego przepisu i zostało Wam go jeszcze dużo to proponuję zrobić tym razem łopatkę duszoną. Sos o smaku paprykowo-pieczarkowym, wszystko dzięki marynacie z dużym dodatkiem papryki, stąd właśnie sos jest czerwony :)
Możecie dodać również inne ulubione warzywa, ja dodałam jeszcze młodą marchewkę i cebulę. Mięso dusiłam prawie 3 godziny. Całość podałam z sałatka zrobioną ze wszystkiego co miałam, takie co tygodniowe czyszczenie lodówki. Możecie również ugotować ryż, makaron albo ziemniaki. Ja jadłam tylko z sałatką, mąż z chlebem. Proponuje zrobić większą porcję mięsa, gdyż jest na prawdę świetne, ja zrobiłam prawie z 2 kg mięsa! :) mieliśmy obiad na trzy dni.
A te urocze oczka mojego męża gdy widział wielki kawał mięcha na talerzu :)

Przepis nie zawiera glutenu, mleka, soi i kukurydzy.


Składniki
2kg łopatki
500g pieczarek
2 cebule
3 ząbki czosnku
2 marchewki
woda
1 łyżeczka papryki ostrej
2 łyżeczki papryki słodkiej
1 łyżeczka papryki wędzonej
1 łyżeczka oregano
sól
pieprz

Marynata:
3 łyżki musztardy
3 łyżki oleju
4 łyżeczki papryki słodkiej
2 łyżeczki papryki ostrej
1/2 łyżeczki papryki słodkiej wędzonej
1 łyżeczka ziół prowansalskich
sól
pieprz


Robimy marynatę, przekładamy na mięso. Odstawiamy na całą noc do lodówki. Następnego dnia podsmażamy mięso, przekładamy do większego garnka. Dodajemy czosnek i cebulę. Dolewamy  wodę, dusimy na małym ogniu. Pieczarki kroimy na plasterki. Marchewkę w talarki. Po około 1,5h dorzucamy do mięsa marchewkę i pieczarki oraz resztę przypraw. Dusimy kolejną godzinę dopóki mięso nie będzie miękkie. Na koniec w razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem.
UWAGA: co jakiś czas dolewamy wody, żeby mięso miało się w czym dusić :)




Sałatka


Składniki:
zielona sałatka
rzodkiewki
ogórek zielony
pomidor
por
ugotowane jajko
awokado

Sos:
3 łyżki oleju
sok z cytryny
2 łyżki musztardy
sól
pieprz
zioła włoskie


Wszystkie warzywa kroimy, robimy sos, zalewamy sałatkę :) Smacznego



Komentarze

Popularne posty