Makaron z warzywnym curry na mleczku kokosowym



 Dzisiaj mam dla Was przepis na znakomite warzywne curry, które świetnie smakuje na ciepło, jak i na zimno podane w formie sałatki :) moje curry jest tylko z warzyw, ale jeżeli macie ochotę możecie dodać mięso na przykład pierś z kurczaka. Osobiście uważam, że mięso jest zbędne w tej potrawie i same warzywa połączone z mleczkiem kokosowym komponują się idealnie. Mój mięsożerny mąż  oczywiście kręcił nosem jak zobaczył co ugotowałam....a więc zrobiłam mu grillowanego steka. Ale makaron też spróbował i powiedział, że nawet dobre tylko szkoda, że nie ma mięsa :)
Do makaronu zrobiłam sałatkę z pomidorów i cebuli w sosie balsamicznym. Świetnie będzie pasować również zwykła zielona sałata z dodatkiem świeżych warzyw. 
Jeżeli chodzi o to danie w formie sałatki to wystarczy jak makaron ostygnie. Właśnie w takiej formie jadłam na kolację i muszę Wam powiedzieć że całkiem dobra sałatka. Także możecie śmiało zapakować do pudełka i zjeść w pracy. Zrobienie całego dania zajęło mi około 30 minut włącznie z krojeniem i obieraniem warzyw!

Przepis nie zawiera glutenu, mleka, kukurydzy i soi.


Składniki:
250g makaronu z czerwonej soczewicy
1 puszka mleczka kokosowego
1 mała cukinia
1 cebula
3 ząbki czosnku
5 pieczarek
kawałek białej kapusty (ok 2-3 liście)
garść fasolki szparagowej
1 łyżka oliwy
suszone płatki chilli wg uznania
1 łyżeczka curry
1/2 łyżeczki suszonej kolendry
1/2 łyżeczki suszonej papryki
sól
pieprz
natka pietruszki
sok z połowy cytryny




Makaron gotujemy al'dente w osolonej wodzie. Warzywa oczyścić i pokroić np. na plasterki, w kostkę, jak tylko chcecie. Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy fasolkę szparagową, kapustę i cebulę. Następnie cukinie i pieczarki. Podsmażamy. Solimy. Całość zalewamy mleczkiem kokosowym (cała zawartość puszki), dodajemy posiekany czosnek oraz sok z cytryny. Gotujemy, doprawiamy do smaku, dodajemy makaron, mieszamy. Na koniec posypujemy natką pietruszki.










Komentarze

Popularne posty