Makaron z gulaszem wieprzowym na mleku kokosowym i świeżych pomidorach


Odkryłam ostatnio roślinne makarony. Nie zawierają glutenu. Ten na zdjęciu wyżej jest z groszku. W smaku taki sam jak zwykły pszenny. Naprawdę są pyszne. Kolejne jakie zakupiłam to z cieciorki i czerwonej soczewicy. Z soczewicy też jest super, z cieciorki jeszcze nie próbowałam. Świetnie nadają się na ciepło do sosów lub solo, jak również na zimno do sałatek.
Zachęcam do spróbowania! Ostatnio nawet mój antyroślinny mąż jadł makaron z soczewicy, nawet nie zauważył różnicy, dopóki mu nie powiedziałam  :)

No, a teraz coś o gulaszu.. wyszedł taki kremowy dzięki mleczku kokosowym, troszkę pikantny przez papryczkę chilli. Mięso mięciutkie rozpływające się w ustach, a pomidory nadały świeżości całemu daniu...mniam..
Całość podałam z mieszanką kolorowej sałaty z francuskim sosem, poszłam na łatwiznę i użyłam już gotowego sosu, dodałam jedynie troszkę maggi w płynie i ziół, ponieważ uważam, że te wszystkie gotowe sosy są trochę mdłe.


Przepis nie zawiera glutenu, mleka, kukurydzy i soi.

Składniki:
500g mięsa wieprzowego gulaszowego (np. łopatka)
400g pieczarek
2 cebule
4 ząbki czosnku
1 puszka lub kartonik  mleczka kokosowego
3 pomidory świeże
2 łyżki pasty pomidorowej
liść laurowy
1 łyżeczka suszonej papryczki chilli
2 łyżeczki słodkiej papryki
1 łyżeczka wędzonej papryki
majeranek
oregano
sól
pieprz
tłuszcz do podsmażenia


Mięso kroimy w mała kostkę. Pieczarki i cebulę w talarki. Podsmażamy mięso, następnie cebulę, czosnek i pieczarki. Całość przekładamy do dużego garnka. Dodajemy pokrojone w kostkę pomidory. Całość dusimy. Wlewamy mleczko kokosowe, dusimy kolejne 15min, aż odparuje woda. Gdy mięso będzie miękkie dodajemy pastę pomidorową i przyprawy. Dusimy ok 5 min. Makaron gotujemy. Szykujemy sałatkę. Smacznego.




             A to roślinne makrony, od lewej: z cieciorki, groszku i czerwonej soczewicy.

Komentarze

Popularne posty