Owsianka na jogurcie z kokosa





Ostatnio polubiłam jeść na śniadanie jogurt wegański z kokosa. A jak znalazłam w sklepie bezglutenową mieszankę na owsiankę, wiedziałam że muszą w końcu ją spróbować. Nigdy nie przepadałam za takimi wynalazkami, a śniadanie to były dla mnie kanapki, weekendami jajka. Owsianka zawsze kojarzyła mi się z taką bebługą na mleku..bleee.. takie coś rozlazłe, na dodatek śmierdzi krową :) nigdy nie rozumiałam jak w ogóle ludzki organizm może to do siebie przyjąć i nie zwrócić. Aż do zeszłego tygodnia gdy byłam na zakupach. Kolejka do kasy jak za komuny, męża zostawiłam żeby grzecznie stał w prawie nie przesuwającej się kolejce, a ja ruszyłam między półki z nadzieją, że przypomnę sobie, co zapomniałam zabrać do koszyka. I zobaczyłam ją! Wręcz krzyczała do mnie "WEŹ MNIE''!  No to wzięłam :) pomyślałam, że najwyżej jak mi nie zasmakuję to wcisnę gdzieś mężowi do zjedzenia :)
Na opakowaniu napisane jest żeby zalać mlekiem i ugotować. Ja nałożyłam 2 łyżki do miseczki i zalałam jogurtem, następnie odłożyłam do lodówki żeby troszkę przeszło. Pół godziny później dołożyłam troszkę owoców i wymieszałam. Jakie to pyszne...Po odstaniu w lodówce mieszanka super łączy się z jogurtem i mięknie. Do tego owoce i macie niebo w miseczce :) Do jogurtu możecie użyć własną mieszankę np płatki owsiane, otręby, siemię lniane, wszystkie pestki tj. słonecznik, dynia, wiórki kokosowe, wszelakie owoce świeże i suszone, miód i co tylko chcecie.
Moja mieszanka składa się z płatków owsianych pełnoziarnistych, siemienia lnianego, amarantusa, ryżu dmuchanego i gryki. Wszystko bezglutenowe. Teraz każdego wieczora szykuję owsiankę na śniadanie, rano wyciągam z lodówki dodaje owoce i śniadanie gotowe!

O jogurcie wegańskim z kokosa możecie poczytać więcej tutaj.


Przepis nie zawiera glutenu, mleka, soi i kukurydzy.


Składniki:
2 łyżki mieszanki owsianej
200ml jogurtu (z kokosa lub zwykły naturalny)
owoce
pestki, nasiona



Mieszankę owsianą mieszamy z jogurtem, odkładamy na około 10min (lub cała noc) do lodówki. Dodajemy owoce i nasiona.


 Jogurt z kokosa


Mieszanka na owsiankę

tak wygląda w środku


U mnie z dodatkiem polskich borówek prosto z ogrodu mojej Mamuśki.
Możecie śmiało użyć mrożonych owoców.
Następnym razem chcę zrobić owsiankę z dodatkiem banana i kakao.

Komentarze

Popularne posty