Sałatka z makaronu roślinnego z pieczoną cukinią / sałatka z kukurydzy w sosie curry



Widzicie tą piękna, żółtą cukinię na zdjęciu wyżej? Ta cukinia przyjechała do mnie prosto z Polski, z ogródka mojej Mamuśki! Musicie wiedzieć, że razem z Mamuśką przesyłamy sobie najróżniejsze rzeczy. Zwłaszcza jedzenie. Ostatnio własnie dostałam dwie piękne cukinie, główkę słonecznika, pomidory, fasolkę szparagową, w zamian dostała szwajcarskie słodkości, przyprawy i nawet ugotowany już gulasz mięsny - widzisz Mamuśka, nawet gotowy obiad Ci wysłałam :)
Często chodzę po sklepach w Szwajcarii i wyszukuję najróżniejsze, niespotykane nasiona czy warzywa których nie można dostać w Polsce. Takim sposobem w jej ogródku już parę lat temu były fioletowe ziemniaki, kolorowe marchewki i buraki, dynie w przeróżnych kształtach, kwiaty w niecodziennych kolorach. Takie własnie robimy interesy między sobą, ja jej nasiona, ona mi warzywa :) Wszystko to dzięki temu, że mamy zaufanego kierowcę który zjawia się u nas raz na miesiąc. Przywiózł mi nawet lubczyk i inne zioła w doniczkach, nawet krzak pomidorów. Zastanawiam się co by powiedział w razie kontroli na granicy, pewnie celnicy nieźle by wywalili oczy i zachodzili w głowę na co mu jakieś krzaki  :)
A teraz troszkę o dzisiejszych sałatkach. Jedna jest zrobiona z trzech rodzajów makronu roślinnego (soczewica, ciecierzyca i groch - wszystkie bez glutenu) z dodatkiem pieczonej cukinii w ziołach włoskich, do tego świeże pomidory i cebula, wszystko zalane sosem francuskim z octem balsamicznym. Jeżeli możecie jeść nabiał polecam dodać mozzarelle, świetnie się wkomponuje z resztą składników. Dodajcie również liście świeżej bazylii, ja dodałam tylko suszoną, gdyż świeżej nie mam w tym momencie.
Druga sałatka jest z kukurydzy, idealna do grilla, na kolacje, obiad, śniadanie i na każdą inny okazję rodzinna czy nierodzinną , tak samo jak sałatka wyżej:) na dodatek szybka w przygotowaniu, wystarczy otworzyć puszkę, odlać wodę zrobić sos francuski, dodać sól, pieprz i curry, gotowe!

Przepis nie zawierają glutenu, mleka, soi. Sałatka z kukurydzy zawiera kukurydzę :)


Sałatka makaronowa

Składniki:
3 rodzaje makaronu 
2 pomidory duże lub małe koktajlowe
1 cebula
cukinia średnia
oliwa
zioła włoskie
sól
pieprz
ocet balsamiczny ok 4 łyżki
1 łyżeczka czosnku suszonego
bazylia

Sos francuski:
1 łyżeczka musztardy
2 łyżki octu winnego
4 łyżki oleju
2 łyżki majonezu
1/4 łyżeczki soli
troszkę pieprzu

Makaron gotujemy w osolonej wodzie. Studzimy. Cukinie kroimy na cienkie plasterki, układamy na blaszce wyłożonej papierem. Doprawiamy solą i pieprzem, oliwę wymieszać z ziołami włoskimi, rozprowadzić pędzelkiem po cukinii. Piec ok 20min w 220 stopniach. Ostudzić. Teraz robimy sos, wszystkie składniki na sos francuski wymieszać, dodać ocet balsamiczny i bazylię. Pomidory pokroić w kostkę, cebulę drobno posiekać. Wszystkie składniki wymieszać, schłodzić w lodówce.






Sałatka curry z kukurydzy

Składniki:
2 puszki kukurydzy
sól
pieprz
2 łyżki curry
Sos francuski:
1 łyżeczka musztardy
2 łyżki octu winnego
4 łyżki oleju
2 łyżki majonezu
ulubione zioła
(proponuje zrobić podwójną porcję sosu)

Kukurydzę odcedzić, przełożyć do miski, zrobić sos, dodać przyprawy, wymieszać. Schłodzić.



Smacznego!

Komentarze

Popularne posty