Śniadaniowa tarta z parówkami i pieczarkami na cieście francuskim


W końcu sobota! U nas znowu goście, jak goście to musi być dużo jedzenia :) Wstałam dzisiaj przed wszystkim i przygotowałam tą tartę. Mojego męża zbudził zapach i od razu wyszedł z łóżka :) nawet powiedział że chce częściej takie jedzenie. Ale od początku.. na początku chciałam zrobić coś z jajek na śniadanie, jak to zawsze u nas jajecznica z dodatkami albo gotowane jajka, ewentualnie parówki. Szybko i prosto, zwłaszcza jak są goście. Ale nie tym razem. Kupiłam ostatnio dwie paczki ciasta francuskiego z myślą, że zrobię rogaliki z marcepanem i dżemem, no ale jak to u mnie zapomniałam kupić reszty składników, także rogaliki będą innym razem. Jak zobaczyłam to ciasto wiedziałam, że muszę coś z niego wykombinować. W lodówce miałam pieczarki, śmierdzący szwajcarski ser mojego męża i parówki. Pierwsze chciałam zrobić po prostu parówki w cieście francuskim, bardzo fajny prosty przepis na każdą okazję, ale to nie było to. A więc stwierdziłam, że to będzie za proste i trzeba wymyślić coś bardziej spektakularnego. Niech będzie tarta, czemu nie i tak jeszcze wszyscy śpią, także mam  dużo czasu. I tak o to powstała właśnie ONA! Pyszna tarta ze świetnym nadzieniem, można potraktować ją również jak śniadaniową pizze. Jeśli macie dzieci na pewno się ucieszą, w końcu pizza na śniadanie jest zawsze super :)
Do nadzienia możecie dołożyć również świeże warzywa na przykład paprykę albo chilli.
Całość podałam z zieloną sałatą z warzywami, dodatkowo ketchup do polania tarty.
Cały przepis zawiera gluten i nabiał, także nie nadaję się dla osób z uczuleniami. Ale jak dobrze poszukacie (nie wiem czy znajdziecie w Polsce), można kupić ciasto francuskie zrobione z mąki bezglutenowej na bazie margaryny roślinnej, jeżeli się nie uda kupić zostaje Wam zrobić ciasto samemu w domu. Sera niestety nie zastąpicie, chyba że macie uczulenie tylko na laktozę, możecie użyć sera bez laktozy.

Przepis zawiera gluten i nabiał.



Składniki:
1 paczka ciasta francuskiego
150g sera żółtego
100g pieczarek
1 cebula mała
8-10 parówek (min 90% zawartości mięsa)
oregano
pieprz
1 łyżeczka tłuszczu

ketchup

blacha śr. 30cm
papier do pieczenia

Ciasto francuskie przekładamy na blachę wyłożoną papierem. Dziurawimy widelcem. Boki równo zawijamy. Pieczarki kroimy i wraz z posiekaną cebulą podsmażamy na tłuszczu. Parówki kroimy na plasterki, ser żółty ścieramy na tarce. Cały farsz dobrze mieszamy i doprawiamy pieprzem. Soli nie użyłam ponieważ mój ser jest dość słony, proponuję spróbować farszu przed nałożeniem.
Farsz przekładamy na ciasto, posypujemy oregano. pieczemy ok 30min w 220 stopniach (aż boki ciasta ładnie się zarumienią). Podajemy z ketchupem.







Komentarze

Popularne posty