Ciasto cytrynowe z mąki gryczanej



Kto ma ochotę na coś słodkiego?? Zapraszam na przepyszne ciasto cytrynowe z mąki gryczanej polane żurawiną! Mówię Wam - petarda!! Moje ciasto nie wyszło wysokie, ponieważ to była próba czy w ogóle coś wyjdzie, także jakbym miała wszystko wyrzucić to lepiej mniejszą porcję :) po drugie jestem właścicielką tylko jednej blachy keksowej o standardowych rozmiarach 30x10, także byłam pewna, że z tej ilości składników nie urośnie nie wiem jak wielgachne ciacho. Następnym razem koniecznie porcja z podwójnych składników, albo i potrójnych, gdyż mój mąż oczywiście nie pogardził tym przysmakiem, wręcz nawet zapakował sobie do pracy (uwaga! SAM!! :))
Jeżeli mojemu mężowi coś smakuje, to musi to wylądować na tym blogu, zwłaszcza, że nigdy nie był jakoś specjalnie otwarty na moje eksperymenty kulinarne, jednak z czasem się przekonał, że coś innego jak pomidory ze śmietaną czy chleb ze smalcem też może smakować!
Mąkę gryczaną możecie zmienić na zwykłą pszenna, lecz wtedy ciasto wyjdzie dużo jaśniejsze.
Żurawinę użyłam zwykłą kupną ze słoika, taką najzwyklejsza konfiturę żurawinową do mięs, a tak w ogóle to dostałam ją z Bielska od Mamuśki, gdyż nie miała co z nią zrobić ( tak, teraz żałuj że pozbyłaś się takiej pyszności, a tak to miałabyś do ciasta jak ta lala:))

Ciasto wychodzi wilgotne, a w smaku wyraźnie jest wyczuwalny smak świeżej cytryny, słodki lukier zrobiony z soku cytrynowego, a do tego cierpka żurawina, próbujcie zrobić u siebie, zwłaszcza że roboty z tym ciastem to zaledwie niecałe 10minut, na i tak zwolnionych obrotach :)
A pamiętajcie o podwojeniu porcji, chyba że posiadacie mniejszą blaszkę.

Przepis nie zawiera glutenu, mleka, kukurydzy i soi.



Składniki:
2 cytryny
1/3 szklanki oleju
1 1/2 szklanki mąki gryczanej
1/2 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 jajka

Lukier:
sok z jednej cytryny
cukier puder

konfitura z żurawiny


Jajka ubijamy z cukrem na puszystą masę. Za pomocą tarki ściągamy z 2 cytryn skórkę, wyciskamy sok (do ciasta dodajemy sok tylko z jednej). Dodajemy do ciasta. Następnie olej. Miksujemy. Na koniec mąkę i proszek. Pieczemy ok 40min w 180 stopniach. Wystudzone ciasto dekorujemy lukrem z soku cytryny i żurawiną.



Komentarze

Popularne posty