Makaron z warzywami



Ostatnimi czasy ograniczyłam spożycie mięsa. Powiem Wam, że można żyć bez mięsa :) znaczy ja mogę, mój mąż nie :)
Przy ograniczeniu mięsa, dobrze jest włączyć do diety warzywa strączkowe które zawierają dużo białka. U mnie strączki są w formie makaronów. Lubię również szybkie i pyszne przepisy, pewnie  nie tylko ja :) także śpieszę do Was z kolejną odsłoną makaronu z warzywami :)
U mnie dzisiaj połączenie pieczarek, cukinii, cebuli, natki pietruszki i świeżych pomidorów...Danie w 15 minut!
W tym daniu są dwa rodzaje makaronów, jeden z soczewicy, drugi z cieciorki. Danie świetnie sprawdzi się na zimno w formie sałatki :) muszę się Wam pochwalić, że nawet mąż mięsożerca  zajadał się tym makaronem, dopóki nie powiedziałam mu że jest z soczewicy i cieciorki :) oczywiście ze schabowym w roli głównej :)
Jeżeli lubicie paprykę świeżą i Wam służy, polecam dodać do tego dania, ja osobiście mam sensacje żołądkowo-jelitowe także nie dodaje, a na prawdę bardzo lubię smak papryki :)
Makron możecie użyć oczywiście dowolny.


Przepis nie zawiera glutenu, mleka, kukurydzy i soi.




Składniki:
1 cukinia
200g pieczarek
2 pomidory świeże
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól
pieprz
mieszanka ziół włoskich (rozmaryn, tymianek, bazylia, estragon, pieprz różowy, papryka, cząber)
duża ilość natki pietruszki (świeża lub mrożona)
1 łyżka oleju
100g makaronu z soczewicy
100g makaronu z cieciorki

Makaron gotujemy. Na patelni rozgrzewamy olej. Warzywa kroimy wedle uznania. Pierwsze podsmażamy cukinię i cebulę, dorzucamy pieczarki. Gdy warzywa się podsmażą dodajemy pomidory. Następnie czosnek. Całość dusimy ok 10min, jeżeli jest potrzeba dolewamy troszkę wody, u mnie pomidory były bardzo soczyste także nie dolewałam. Całość przyprawiamy solą, pieprzem i ziołami. Dodajemy ugotowany makaron. Mieszamy. Całość posypujemy natką pietruszki.
Smacznego







Komentarze

Popularne posty